Eerste Hulp bij Drank- en drugsincidenten in het uitgaanscircuit

Vorig seizoen hebben we de presentatie Eerste Hulp bij Drank- en drugsincidenten in het uitgaanscircuit (EHBDu) gegeven. Dit jaar bieden we de mogelijkheid om ook de aantekening voor op je diploma te halen. Voor iedereen een waardevolle toevoeging aan zijn diploma, maar in het bijzonder voor hulpverleners die actief zijn op feesten en festivals waarbij de bezoekers onder invloed zijn.

Twee van onze docenten, René van Leliveld en Ron Kalkhoven, hebben de docentenopleiding EHBDu van Educare Groningen met goed gevolg afgerond. Hiermee is de Utrechtse Vereniging nu officieel bevoegd om EHBDu-onderwijsactiviteiten uit te voeren en cursisten te certificeren. Deze cursussen zijn als interventie erkend door het ministerie van VWS.
Het curriculum EHBDu is ontwikkeld door Educare Groningen in samenwerking met het Trimbos-instituut, kenniscentrum voor geestelijke gezondheidszorg en verslaving.

Cursisten kunnen na de training adequaat omgaan met drank- en/of drugsgerelateerde gezondheidsverstoringen: ze kunnen deze herkennen, mensen helpen en ze weten op correcte wijze de juiste hulp in te roepen. Ze zijn op de hoogte van levensreddende kennis om de meldkamer goed te woord te staan maar ook om het slachtoffer de juiste hulp te verlenen.

De cursus bestaat uit 4 avonden, inclusief een examen.

Wanneer?
Les 1: 19 september 2017
Les 2: 26 september 2017
Les 3: 24 oktober 2017 (examen)
Les 4: 31 oktober 2017

Herhalingsles: 19 april 2018

Kosten?
Deelname kost € 75,00.
Aanmelden is mogelijk via Contact of bij het bestuur.

De lessen beginnen om 19.00 uur en zijn uiterlijk 22.00 uur afgelopen. De cursus gaat alleen door bij minimaal 12 aanmeldingen.

Waar?

De lessen worden gegeven in het
Nimeto
Smijerslaan 2
3572 LP Utrecht

Op het terrein van het Nimeto is het gratis parkeren, daar buiten is het betaald parkeren.

Foto EHBO'er

WIE ZIJN WIJ

CURSUSSEN

Beginnerscursus