Eerste Hulp bij Drank- en drugsincidenten in het uitgaanscircuit

Ook dit jaar bieden we de mogelijkheid om de aantekening EHBDu te halen. Voor iedereen een waardevolle toevoeging aan zijn diploma, maar in het bijzonder voor hulpverleners die actief zijn op feesten en festivals waarbij de bezoekers onder invloed zijn.

Twee van onze docenten, René van Leliveld en Ron Kalkhoven, hebben de docentenopleiding EHBDu van Educare Groningen met goed gevolg afgerond. Hiermee is de Utrechtse Vereniging nu officieel bevoegd om EHBDu-onderwijsactiviteiten uit te voeren en cursisten te certificeren. Deze cursussen zijn als interventie erkend door het ministerie van VWS.
Het curriculum EHBDu is ontwikkeld door Educare Groningen in samenwerking met het Trimbos-instituut, kenniscentrum voor geestelijke gezondheidszorg en verslaving.

Cursisten kunnen na de training adequaat omgaan met drank- en/of drugsgerelateerde gezondheidsverstoringen: ze kunnen deze herkennen, mensen helpen en ze weten op correcte wijze de juiste hulp in te roepen. Ze zijn op de hoogte van levensreddende kennis om de meldkamer goed te woord te staan maar ook om het slachtoffer de juiste hulp te verlenen.

De cursus bestaat uit 4 avonden, inclusief een examen. De cursus gaat alleen door bij een minimaal aantal van 12 deelnemers. Neem voor meer informatie en aanmelding contact op met het secretariaat.
Heb je je aantekening al? Dan is er jaarlijks een herhalingscursus waar de laatste inzichten aan bod komen.

Wanneer?
De data van de beginnerscursus zijn momenteel nog niet bekend.
De herhalingscursus vindt plaats op 10 april 2019 en duurt van 19.00 tot 22.00 uur.

Kosten?

Aanmelden is mogelijk via Contact of bij het bestuur.

De lessen beginnen om 19.00 uur en zijn uiterlijk 22.00 uur afgelopen. De cursus gaat alleen door bij minimaal 12 aanmeldingen.

Waar?

De lessen worden gegeven in het
Nimeto
Smijerslaan 2
3572 LP Utrecht

Op het terrein van het Nimeto is het gratis parkeren, daar buiten is het betaald parkeren.

Foto EHBO'er

WIE ZIJN WIJ

CURSUSSEN

Beginnerscursus